Trendy Instagramu 2022

Dneska Instagram je již největším hitem, platforma je stále živější a přehlednější. Uživatelé dnes kladou větší důraz na video formát a přirozenost. Pojďme se podívat jaké trendy se vyplatí v blízké budoucnosti zachytit a používat? 
1. Reels a video obsah obecně 
Již před třemi lety všichni marketéři volali: „Lidi, naučte se natáčet a stříhat videa. Brzy po něm bude velká poptávka.“ Tento okamžik je právě tady.

Na konci roku 2021 se šéf Instagramu Adam Mosseri svěřil s plány sociální sítě na příští rok a za její hlavní konkurenty označil TikTok a YouTube. „Už nejsme aplikace pro sdílení obrázků ve tvaru čtverce,“ řekl.

TikTok a Reels dnes přitahují nejen mladou generaci, ale i známé blogery a experty různých oblastí. Současný Reels je vlastně TikTok minulých let. Je to super nástroj k získání bezplatných odběratelů a upoutání pozornosti k profilu.

Co bychom tedy měli natáčet?

  • Vzdělávací videa, tipy a triky
  • Srandy, situační a vtipné příběhy ze života
  • Unpacking, hodnocení produktů
  • Rychlý sestřih krásných záběrů s virální hudbou
  • Tutoriály, přehled trendů

 

2. Nedbalost a realita v IG feedu
Lidé jsou v dnešní době už otráveni překrásnými upravenými fotkami ve fotoshopech, na kterých se prezentuje dokonalý život, předstírané štěstí a mimořádné úspěchy. Trendem Instagramu v roce 2022 je realita, upřímnost a bezstarostnost. 

Na štěstí se už nemusíme moc snažit, abychom do svého profilu přidali novou fotku. Dříve to platilo jen pro stories, ale teď jako by si stories a příspěvky v IG kanálu v tomto ohledu vyměnily místa. 

Tento trend se projevuje u řady blogerů – mnohé jejich fotografie jsou záměrně nedbalé, ve stylu „cvakni a sdílej“. Mohou být  klidně i zrnité nebo v šedém odstínu. Může to být také jen domácí selfie v zrcadle nebo „rozcuchaný“ portrét.

 

 

3. Obsah, ve kterém se uživatelé poznávají 
Důraz se přesouvá z užitečného obsahu na obsah typu „jsem jako vy, rozumím vám“. Lidé se rádi poznávají v příspěvcích jiných a vnímají, že ostatní mají stejné problémy jako oni.

Co tedy sdílejí?

  • stavy vyhoření a potížích s ním spojených
  • vztahy
  • publikace a obrázky se životními postřehy
  • meme obrázky

 

 

4. Společné příspěvky
Minulý rok Instagram zavedl možnost vytvářet společné příspěvky – Collabs. Takový příspěvek se objeví u dvou autorů najednou, se sdílenými lajky a komentáři. Nástroj Collabs také umožňuje majitelům obou  účtů upravovat příspěvek společně. 

Chcete-li vytvořit příspěvek Collabs, přidejte k němu označení a vyberte možnost „Pozvat spolupracovníka“. Jakmile druhý autor příspěvek potvrdí, objeví se příspěvek  na obou účtech.

 

5. Social Media Detox
Vedení sociálních sítí či blogu je druhou prací a každá práce potřebuje odpočinek. Tím, jak stále více lidí začíná intenzivněji blogovat, většina z nich si uvědomuje potřebu volného času.

 

6. Přirozený feed
Teprve nedávno se všichni naučili vytvářet jednotný styl feedu a hned je to už zastaralé. Trendy pro vizuály na Instagramu v roce 2022 jsou přirozenost, jednoduchost, téměř nepostřehnutelné zpracování a přirozené osvětlení. Více náhodných záběrů, více prostoru v pozadí, více zachycení okolí.

 

7. Poutavé stories
Příběhy neustále nabírají na své popularitě. S každou aktualizací se přidávají další funkce, jejichž používání má pozitivní dopad na dosah a prodeje – odkazy pro každého, tematické fotografické nálepky, tvořivé nástroje. Na rozdíl od IG feedu jsou IG stories stále interaktivnější, komplexnější a vkusnější. Aktivně se používají samolepky, písma a vyprávění zajímavých příběhů.

 

Nejpopulárnější příspěvky v roce 2021

Nejvíc lajků získaly v roce 2021 příspěvky:

  • Leo Messi – necelých 22 milionů lajků.
  • Společný příspěvek Christiano Ronaldo s jeho partnerkou Georginou – 32,5 miliony lajků.
  • Billie Eilish – necelých 23 milionů lajků.
  • Ariana Grande, fotografie z její svatby s Daltonem Gomezem – necelých 27 milionů lajků.

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *