30 knih, které by měl přečíst každý marketér.

Knihy o marketingovém myšlení

Níže vás seznámíme se skvělou literaturou, která bude vaším pomocníkem při nastavení marketingového myšlení. Umění odhadnout potřeby trhu a cílové skupiny, dovednost činit správná marketingová rozhodnutí a mnoho dalšího.

 

All marketers are liars

Seth Godin

(české vydání Všichni marketéři jsou lháři, Management Press, 2006)

 

Ve své knize autor popisuje, jak vyprávět věrohodné a pravdivé příběhy, které osloví své posluchače. Říkat pravdu svým klientům má velký potenciál, ale musíme umět „tu pravdu“ správně zakomponovat do našeho příběhu.

 

Hooked

Nir Eyal

Jak vytvářet produkty, které formují zvyky.  Pokud přemýšlíte o zavedení nového výrobku na trhu, tak je to ta správná kniha, kterou musíte určitě přečíst. Autor této knihy zastává názor, že úspěch firmy je závislý na síle vlivu firemního výrobku na chování spotřebitele. Jeho metoda „háček“ vám prozradí, jak vytvořit produkt, který u spotřebitele vybuduje zvyk.

 

Purple Cow

Seth Godin

(české vydání Fialová kráva, 2010)

 

Je to jedna z nejlepších knih autora, Seth Godin svým čtenářům doporučuje stát se fialovou krávou. Co to znamená? Zamyslete se, kolikrát jste viděli klasickou hnědou krávu, pravděpodobně tolikrát, že to ani nevíte. Je to běžná rutina, jako i jiné reklamní články, kampaně v televizi, časopisech, radiu apod., které na nás denně útočí. Fialová kráva je něco, co ještě nikdy nikdo neviděl a neslyšel, něco nového, inovativního. Je to něco, co rozhodně získá vaší pozornost. V této knize vám autor přináší své metody, jak vytvořit něco pozoruhodného a odlišného – fialovou krávu.

 

Start With Why

Simon Sinek

(české vydání Začněte s proč, 2013, Jan Melvil)

 

Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Je to jedna z nejvíce inspirativních knížek z našeho seznamu. Hlavní myšlenkou autora této knihy je nezačínat otázkou „CO“ chceme dělat, ale začínat uvědoměním „PROČ“ zrovna tuhle konkrétní věc chceme dělat. Kniha vás naučí, jak si správně stanovit cíle, které vás budou motivovat a navigovat k jejich naplnění, což je předpoklad k úspěchu.

 

Contagious

Jonah Berger

Jak vzniká populární content a který obsah se stává virovým? V této knize autor uvádí množství různých praktických příkladů a technik, jak vytvořit takový obsah nebo reklamní kampaň, která bude natolik zajímavá, že ji lidé budou šířit sami dál.

 

Never Eat Alone And Other Secrets To Success

Keith Ferrazzi

(české vydání Nikdy nejez sám, 2010, Jan Melvil)

 

Kniha, bestseller The New York Times, vypráví o umění komunikace s lidmi, budování rozsáhlé sítě kontaktů a loajální komunity. Časopis „Forbes“ uvádí autora knihy jako jednoho z nejkomunikativnějších lidí na světě.

 

Belong

Radha Agrawal

Autor prostřednictvím zajímavého textového a vizuálního obsahu představuje plán, jak oslovit a získat své publikum posluchačů, vybudovat a rozvíjet svou loajální komunitu.

 

Knihy na zlepšení produktivity

The productivity project

Chris Bailey

Někteří mají potíže se soustředěním na práci, leností, obecně řečeno s celkovou osobní produktivitou. Pokud si myslíte, že do této skupiny lidí patříte, tak je to kniha „must read“ pro vás. Autor ve své knize sdílí metody, které vám pomohou správně nastavit priority a pracovat efektivně a produktivně. 

 

Getting Things Done

David Allen

(české vydání Mít vše hotovo, 2016, Jan Melvil)

 

Tato kniha vás naučí produktivitě bez stresu, jak si zefektivnit svůj pracovní život, plánování a při tom být produktivním a úspěšným. Autor této knihy upozorňuje na propojení produktivity bez stresu s kvalitou spánku a celkovou vnitřní spokojeností. Podle časopisu TIME je daná kniha nejlepší knihou desetiletí v oblasti osobního rozvoje.

 

The Aglie Marketer 

Roland Smart

V této knize se věnuje otázce, jak spokojenou zkušenost klienta přeměnit na konkurenční výhodu firmy. Důležitým prvkem marketingu je zkušenost, kterou zákazník zažívá pod vlivem konkrétního produktu. Autor této knihy vás naučí, jak aplikovat metodu Aglie, která vám zajistí vysokou kvalitu přístupu ke svým klientům, která bude mít za následek jejich naprostou spokojenost, šíření mezi další potenciální klienty a opakované nákupy.

 

Knihy o psychologii chování

Words That Work 

Frank Luntz

Způsob jak používáme slova hraje velmi podstatnou roli. Jako základ si tohle tvrzení pokládají jak marketéři, tak i politici, významné osoby a další. Autor ve své knize vysvětluje, že způsob a forma podání konkrétní zprávy jsou stejně podstatné a důležité, jako i samotný obsah určitého sdělení. 

 

Buyology

Martin Lindstrom

V této knize se dozvíte, proč my kupujeme zrovna to, co kupujeme. Co ovlivňuje naše nákupní rozhodování? Zda jsou to reklamní kampaně, doporučení, slogany, značky? Odpovědi na tyto otázky naleznete v dané knize, vysvětlí vám jak všechny tyto faktory ovlivňují naše nákupní chování a rozhodování.

 

A Taste Of Irrationality

Dan Ariely

(české vydání Jak drahé je zdarma, 2009, Práh)

 

Autor ve své knize ukazuje, jak naše rozhodování jsou neustále vystavovány vlivům spoustě skrytých a iracionálních faktorů. Přesvědčení autora jsou založené na konkrétních příkladech vycházející z jeho celoživotních výzkumů a experimentů. 

 

5 Elements of Effective Thinking

Edward Burger

Autor vás ve své knize naučí, jak efektivně řešit pracovní problémy, provádět brainstorming, učit se z vlastních chyb a rozvíjet se. V této knize naleznete doporučení, jak získat nový nápad z již existujícího, starého, jak z odpovědí udělat ještě cennější otázky a jak vždy získávat ze všeho jen to nejpotřebnější a nejcennější. 

 

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *