30 knih, které by měl přečíst každý marketér.

Marketing je velmi zajímavý a obsáhlý obor, který vyžaduje mít bohaté znalosti a přehled ve své odborné a úspěšné práci. Knihy, které vám představíme níže v tomto článku, budou zajisté prospěšné jak pro začátečníky, tak i pro ty, kteří se chtějí neustále zdokonalovat v oblasti marketingu.

Klasický marketing

Jako nejlepší zdroj pro začátek poznání a pochopení principu marketingu slouží klasická literatura. Jsou to poměrně staré knihy, ale pořád zůstávají jako „must read“ k porozumění základům úspěšného marketingu. 

 

Scientific Advertising

Claude C. Hopkins

Je to jedna z nejoblíbenějších knih o marketingu všech dob. Jedná se o velmi stručně a srozumitelně napsanou knihu, která vysvětluje základní principy moderního marketingu. David Ogilvy (známý jako „otec reklamy“) řekl, že každý marketér by měl přečíst danou knihu 7 krát. V knize autor popisuje principy a fakta, založené na vlastní dlouholeté zkušenosti v oblasti marketingu.

 

Ogilvy on advertising

David Ogilvy

(české vydání Ogilvy o reklamě, Management Press, 2007)

 

Této legendární knize se říká „marketingová Bible kouzelníka“, jejíž autora časopis „Time“ jednou pojmenoval jako „nejžádanějšího kouzelníka v podnikání“. Doporučujeme vám také danou knihu zařadit mezi povinnou literaturu na cestě k poznání reklamotvorby. Kniha je velmi zajímavá a snadná na přečtení, obsahuje přes 220 obrázků a příkladů z praxe. Ve spojených státech v řadě marketingových škol kniha Ogilvy o reklamě je zařazena mezi povinnou literaturu pro žáky. David Ogilvy byl jeden z nejúspěšnějších a nejznámějších marketérů všech dob, ve své knize sdílí celému světu své významné know-how a tajemství úspěchu.  

 

Tested Advertising Methods

John Caples

Autor této knihy, John Caples, byl jedním z nejznámějších copywriteru všech dob. Byl autorem jednoho velmi známého titulku. Tato kniha vás naučí, jak správně psát texty, titulky, které vyvolávají u čtenářů potřebné emoce. Autor popisuje svou praxí ověřené metody, které vám poslouží ke správnému psaní lákavých titulků, porozumění tomu, jak povzbudit zájem a zvědavost u čtenářů vašich textů. 

 

Knihy o podnikání

Každý dobrý marketér si uvědomuje, že znalosti ze svého oboru nejsou dostačující v podnikatelském světě. Své vědomosti je třeba obohatit o dovednosti, jak efektivně vytvářet strategie podniku, které důležité prvky mohou ovlivňovat a směrovat strategické cíle v podnikání. Právě proto vám vřele doporučujeme zařadit do vaší knihovny některé knihy o podnikání, jejichž popis vám uvádíme dále v tomto článku.

 

Think Big, Act Small

Jason Jennings

Tato kniha vás naučí velkoplošně a důmyslně všechno promyslet a jít ke svému stanovenému cíli pomalu, malými krůčky. Autor v knize popisuje společnosti, které dosáhly velkých úspěchů, díky strategii „thing big, act small“, a to bez prvotřídních drahých reklamních kampaní, tisíce sledujících na sociálních sítích apod. Jedná se o zcela jiný druh strategického myšlení, který přinesl hodně firmám spoustu úspěchů, jejichž příběhům bychom měli naslouchat. 

 

The Automatic Customer. Creating a Subscription Business in Any Industry

John Warrillow

Podnikatelská strategie – předplatné. Je to odpověď na otázku, jak začít podnikat a automaticky mít zákazníky, bez náročného shánění případných klientů? Tato kniha vám umožní dané strategii lépe porozumět. Ale bez pochyb víme, že strategie předplatného docela funguje, máme totiž kolem sebe spoustu inspirace – Netflix, Spotify, O2 atd.

 

The E-Myth Revisited

Michael E. Gerber

(české vydání Podnikatelský mýtus, 2011)

 

Tato kniha pomůže podnikatelům vyhnout se nejčastějším chybám a problémům na začátcích. Autor ve své knize svým čtenářům vysvětluje, jak vybudovat úspěšné podnikání, které důležité kroky je třeba provádět a to platí pro všechny druhy oborů a velikostí podniků.

 

Good To Great

Jim Collins

(české vydání Jak z dobré firmy udělat skvělou, 2008, Grada)

 

Tato kniha byla napsaná na základě výzkumu jedné zajímavé otázky – Proč se některé firmy stávají velkými, nejlepšími, udělají velký krok vpřed a jiné nikoliv? V knize se dozvíte odpovědi na danou otázku. Proč tomu tak je? Jaké strategie následují firmy? Jaké konkrétní faktory a chování v podnikání odlišuje skvělou firmu od dobré? Pokud chcete vytvořit opravdu skvělou, nejlepší firmu na trhu, měli byste umět opustit hranice jen dobrého. 

 

New Rules of Sales and Service

David Scott Meerman

V poslední době způsoby prodeje a služeb utrpěly mnoho radikálních změn. Došlo k velkým změnám na straně kupujících, v jejich nákupním chování, klienti jsou dnes vzdělanější, vybíravější a náročnější. Navíc ke všemu, moderní doba jim přináší o hodně více možností výběru a pohodlnosti. Autor ve své knize pomáhá přizpůsobit firmám svá podnikatelská rozhodnutí moderním požadavkům trhu a spotřebitelům 21. století. 

 

No B.S. Sales Success In The New Economy

Dane Kennedy

Dane Kennedy – legendární marketér, který ve své knize vysvětluje, jak by měl být nastaven harmonický soulad mezi časem ověřenými strategiemi a novými metodami podnikání, které jsou přizpůsobené moderním spotřebitelům. Nemůžeme si dovolit opomíjet nadějné a časem ověřené postupy, které stále fungují a zároveň nesmíme zmeškat příležitosti a inovace, které nám přináší moderní doba. 

 

Knihy o budování marketingové strategie

Blue Ocean Strategy

W. Chan Kim, Renée Mauborgne

Strategie modrého oceánu je kniha o marketingu, která nám nabízí oprostit se od zvyklých tradičních standardů v konkurenčním boji. Kniha nám pomáhá najít klíč, jak nejlépe porozumět trhu a postavení firmy v jeho prostředí, popisuje výhody implementace inovací a odlišností. Modrý oceán v této knize vystupuje jako prostor pro nás, který na nás čeká, abychom všem otevřeli jeho potenciál. 

 

Digital Marketing For Dummies

Ryan Deiss, Russ Henneberry

Tato kniha je vhodná i pro začátečníky v oblasti marketingu. Autor popisuje základy principy digitálního marketingu. Obsah, který zaujme vaší cílovou skupinu. Jak zvýšit návštěvnost webových stránek? Nejčastější chyby v digitálním marketingu a mnoho dalšího.

 

The 22 Immutable Laws of Marketing

Al Ries, Jack Trout

Autoři se ve své knize zabývají marketingem a popisují svých 22 principů v marketingu. Jako příklad, jejich princip (zákon) číslo 9 se jmenuje „Zákon protikladu“, který říká: „Nesnažte se porazit leadera – snažte se odlišovat se od něj. Převraťte jeho sílu v slabinu.“ Kniha se čte velmi lehce, příběhy popsané v této knize Vám ještě dlouho zůstanou v paměti. 

 

The 22 Immutable Laws of Branding

Al Ries, Laura Ries

Je to pokračování knihy výše zmíněné knihy The Immutable Laws of Marketing, ve které se autoři soustředí na téma brandingu, firemní identita. Jak vytvořit známou značku, ke které budou lidé loajální a budou ji důvěřovat. V knize je opět uvedeno 22 principů, na kterých si autoři zakládají při budování úspěšného brandingu. 

 

Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen

Donald Miller

Kniha vás naučí, jak vytvářet příběhy, které si zákazníci určitě poslechnou. Donald Miller, autor knihy,  ze společnosti StoryBrand popisuje 7 univerzálních faktorů pro tvorbu emočně mocných příběhů. Svým principům říká SB7 a je přesvědčen, že je to 7 faktorů, které si oblíbí všichni. 

 

Selling The Invisible: A Field Guide To Modern Marketing

Harry Beckwith

Prodej služeb má obecně řadu nevýhod. Hlavní nevýhodu je to, že službu nevidíme, nemůžeme potenciálním klientům přesně popsat, co dostanou. Právě z toho důvodu, nejsou některé tradiční principy marketingu ve sféře služeb funkční. Autor této knihy se zaměřuje na danou problematiku a přináší nám rady a doporučení, jak na marketing neviditelných služeb. 

 

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *